Chapter Five - I need fun.

  DATUM: 2013-03-24 | TID: 18.18 | KATEGORI: Don't let go.
"Lads?" utbrast Niall efter ett tag. Louis sänkte ljudet på tv:n och alla kollade åt hans håll. "I think I just came up with a new song.."
"Sing it!" utbrast Zayn nyfiket. Harry nickade instämmande. Allas blickar låg på Niall, vilket fick honom att fatta beslutet till att spela låten. Introt satte igång och bara någon sekund senare började han sjunga.
"Place you hand in mine,
 we're walking in a line.
 Darling, I want you right here,
 'cause I need you near..."
Halv sju. Vi var lediga idag, men ändå hade jag envisats med att gå upp halv sju. Irritationen inom mig var ofantligt stor. Varför kunde min kropp - min hjärna vara snäll mot mig för en gångs skull? Jag kollade långsamt runt i hotellrummet, fortfarande trött efter nattens sömn men ändå alldeles för pigg för att kunna sova. Vad skulle jag hitta på till dem andra vaknade? Senare igår hade Louis, Niall och Zayn gått ut på någon klubb och Gud vet när dem kommit hem. Jag drog en trött hand igenom mitt hår innan jag reste mig upp för att sätta fart mot badrummet. Det dunkade lågt till i golvet för varje steg jag tog, men så snart mina fötter landade på det kalla klinkersgolvet inne på badrummet upphörde dem. Jag drog av mig mina svarta boxers innan jag hoppade in i duschutrymmet. Det heta vattnet silade långsamt ned över min bara bröstkorg.
Vem var hon? Utan att jag kunde kontrollera det började jag tänka på flickan från igår. Var hon ett galet fan? Var hon bara en vanlig tjej? Var hon en yrkesmördare? Jag intalade mig själv att nästa gång jag såg skymten av henne, skulle jag gå fram och tala med henne. Med det nestämt, schamponerade jag mitt hår och vred sedan av vattnet. Rören hostade till en aning men tystnade sedan. Jag räckte mig efter en handduk att torka kroppen med. Med den virad runt min midja gick jag fram till handfatet och fattade tag om min tandborste som bara någon sekund senare var placerad i min mun. Stråna var hårda mot mina tänder, men som alltid fick jag ett lyckorus igenom mig när jag drog med tungan över dem lena ytorna så fort löddret var utspottat. Jag återvände ut till sovrummet och började klä på mig. Med kläder på min kropp kollade jag på klockan. Halv åtta. En timma hade passerat och jag ville inte ens tänka mig hur lång tid jag skulle behöva sitta ensam. Jag greppade tag om min mobil och slog Zayn's nummer i hopp om att han hade hunnit vakna.
"Yeah...?" mumlade en trött Zayn i andra änden så snart signalerna slutat tuta.
"Hey. What's up?" frågade jag medan jag sprayade parfym över min t-shirt. Zayn gäspade till.
"Liam... are you serious? It's like.. seven thirty and we're free for the day - but you're up?"
Jag bet mig hårt i kinden, "I can't help it! I just woke up. Please keep me company?"
"No need. Louis is allready awake. He's in the restaurant, eating some breakfast. Don't call me again this morning. Bye." berättade han sömndrucket och lade sedan på.
 Glatt lade jag ned mobilen i fickan innan jag lämnade rummet. Louis hade alltid mycket överskottsenergi, men efter en sen kväll trodde jag inte att han skulle sitta vaken vid den här tiden. Speciellt inte nere i resturangen. Jag pressade min tumme mot den gröna knappen och iakttog hur siffran över hissdörrarna långsamt sjönk tills den visade lobbyns nummer. Dörrarna slogs åt sidan och jag satte av mot resturangen där - som Zayn hade sagt - Louis satt bakom sin iPad. Med snabba steg tog jag mig till bordet han satt vid.
"Good morning!" hälsade jag glatt på honom. Förvånat kollade han upp på mig, med mörka ringar under ögonen. "Lou, you should be sleeping. You look terrible."
"Good morning. And no. I can't sleep. I've tried for hours." förklarade han utmattat.
Jag nickade. "Okey. But aren't you gonna eat something? Coffee is not a good breakfast. I'll order panncakes and some toasts."
"Thanks. And thanks for making me company. This thing is useless." muttrade han och lade ifrån sig iPaden. Ett leende spreds på mina läppar.
"You don't say."


Zayn kollade surt på mig över bordet vilket fick Niall att vakna till liv. "Why are you mad Zayn?"
"Because someone called me 7.30 this morning. And that someone made it impossible for me to fall back to sleep." muttrade Zayn surt utan att släppa mig med blicken. Jag pillade nonchalant med min mobil, låtsandes som om jag inte hade den blekaste om vad han pratade om.
"Was that someone Liam?" frågade Louis Zayn med ett snett leende lekandes på läpparna. Jag slog mentalt till Louis på käften. Kunde han inte vara tyst en gång? Harry kollade upp på oss allihopa med en halv pannkaksbit på sin gaffel.
"Yeah, I woke up when Zayn answered the phone. It was Liam." suckade Harry ut med mat i munnen som han sedan svalde ned med en klunk Juice. Niall brast ut i skratt.
"Why didn't you just go back to sleep? It's like the easiest thing on earth!" konstaterade Niall menandes. Louis nickade instämmande, men Zayn verkade inte hålla med över huvud taget.
"No. I can't just go back to sleep like everyone else! It's difficult." mumlade han fram bakom sin kaffekopp.
"Sorry lad. I just wanted som company, that's all." Jag ryckte på axlarna medan jag yttrade min ursäkt.
"It's okay. Just don't repeat it, 'cause if you do.. I swear I'll break your neck." retades Zayn.
"Yeah right." svarade jag och himlade med ögonen. Tystnaden lade sig återigen över bordet vid samma tillfälle jag uttalat mitt sista ord.
Tystanden var inte stel eller pinsam. Utan lugn och mjuk. Vi brukade kunna sitta tysta med varandra, bara låta varandra sjunka in i sin egna lilla värld men det brukade inte ta lång tid innan någon bröt den lilla bubblan.
"What are we going to do today?" frågade Harry när han svalt den sista biten av sin pannkaka.
"Eleanore and I are going to look around in this city. She needed a new dress aswell, so I'm gonna go shop with her. Then we're going to a Italian Restaurant for lunch, so don't count me in on something."
"I don't have anything planned." sade jag lugnt och kollade runt på killarna. Niall nickade.
"Neither do I."
"I don't have anything to do aswell." mumlade Harry och Zayn i mun på varandra.
Niall sken upp. "We could do something together maybe? Maybe we could go on the football game later? Manchester United against Real Madrid. And eat att KFC."
"That sounds great!" tyckte Zayn.
"Yeah. I'll call Paul and ask him if he could order some tickets for us." sa Harry innan han lämnade oss. Niall kollade glatt på mig.
"Cheer up mate. This will be fun!" peppade han mig med en klapp på armen. Jag nickade leendes.
"Fun. I could need that."

Så, kapitel fem my dear friends :) Är så glad över att statistiken återigen byggts upp. Fantastiskt! Hoppas ni gillar det ni läser och stannar. Kommentera gärna också. xx.
Postat av: Stina

Jättebra! Taggar nästa :)

2013-03-24 | 19:27:19
Postat av: onedfanfics

sv;
Halloj (: Tack så mycket! Såklart att vi kan göra ett länkbyte! Länka mig först och säg till när du är klar så länkar jag tillbaka!
~Frida .x

2013-03-24 | 21:15:01
Blogg/Hemsida: http://onedfanfics.blo.gg
Postat av: m

jätte bra :)

2013-03-25 | 07:21:26
Postat av: Wilma

Jättebra! :)

2013-03-25 | 13:43:50
Blogg/Hemsida: http://onedirectionfanfic.blo.gg
Postat av: Amelia

Längtar tills nästa del ;)

2013-03-25 | 17:21:51
Postat av: Li

sv: aa det är bara att maila hur du vill ha det :) här har jag en liten "mall" ifall du inte är helt säker på vad du ska ta med: http://liella.blogg.se/2013/february/tar-emot-mer-bestallningar.html#comment :) kram

2013-03-25 | 21:37:28
Blogg/Hemsida: http://liella.se

Namn:
        Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: